In combinatie met Mourik Groot Ammers heeft Salverda in 2013 in opdracht van RWS Limburg de Maasbrug gerenoveerd.
Bij de renovatie van de Maasbrug, die in de N280 bij Roermond ligt, is onder andere aan de onderkant van de brug het beton gerepareerd en zijn de oplegblokken vervangen. Het brugdek is versterkt met een nieuwe beton- en asfaltlaag en er zijn voegovergangen en barriers aangebracht.
Een belangrijke opgave is geweest om de overlast in de omgeving zoveel mogelijk te beperken. De scheepvaart heeft tijdens de werkzaamheden aan de onderkant van de brug doorgang kunnen vinden dank zij een speciaal daarvoor gebouwde portaalconstructie. Die constructie hebben wij naast de brug in de uiterwaarden opgebouwd. Nadat die over het wegdek is gehesen, is de werkbak er in gehesen. Het portaal stond op wielen op de parallelrijbanen op de brug en kon zo verreden worden.
Om onder de meeste optimale omstandigheden het hogesterktebeton op het brugdek te kunnen storten, is over de hele lengte van de brug een tent geplaatst. In combinatie met grootschalige uitgevoerde omleidingen ten tijde van onvermijdelijke gehele afsluitingen van de brug, uitvoerige communicatie en overlegsituaties met alle betrokken organisaties, hebben wij samen met contractpartner Mourik Groot Ammers en ons eigen Schagen Infra een spraakmakend project uitgevoerd voor Rijkswaterstaat. Voor de aanpak van onze werkzaamheden hebben wij bij onze opdrachtgever een 9.2 gescoord.
Ook de speciale veerpont over de Maas, waarmee tijdens de werkzaamheden de fietsers zijn overgezet, is hogelijk gewaardeerd. Die is na afloop van de werkzaamheden nog een tijdje als toeristische attractie in de vaart gehouden.